Tomer Cohen

<a href="http://tomercohen.com">Blog lives here</a>

אובונטו פייסטי – סיכום ימי השימוש הראשונים

with 4 comments

לאחר מספר ימי שימוש בפייסטי אני מוכרח לציין שלא מצאתי בו שום שינוי בולט לעומת הגירסה הקודמת. בסופו של דבר התקנת לינוקס לא שונה מאד בין גירסאות שונות של ההפצה כל עוד ממשיכים להשתמש באותן תוכנות, שבמיקרים רבים היו עדכניות גם לפני השידרוג.

ubuntuautomaticupdates.pngמיד לאחר ההתקנה הופיעה בקשה לשדרג שתי חבילות שקשורות למנגנון העדכונים של ההפצה. ההפצה מציעה עדכונים פחות מיומיים אחרי שהיא שוחררה, שזה לא רע, ואפילו די מכובד.

לאחר עדכון ההפצה התקנתי מספר תוכנות שהיו חסרות לי בהפצה הרגילה, או לא מילאו את עבודתם לשביעות רצוני.

  • tvtime – מוזר, זכרתי שבגירסה הקודמת התוכנה הזו נכללה בהתקנה הרגילה של ההפצה.
  • vim – השד יודע למה מותקנת גירסה מוגבלת של התוכנה כברירת מחדל.
  • Thunderbird – החבר'ה של אובונטו אוהבים את אבולישן. אני מעדיף את ת'אנדרבירד.
  • xine – כי צריך תוכנה נוחה לצפייה בסרטים.
  • openssh-server – אני אוהב לנהל את המחשב שלי מרחוק. SSH זו הדרך הנוחה והמאובטחת לעשות זאת.
  • QEMU – אני צריך מידי פעם גישה גם למערכות הפעלה אחרות. QEMU מאפשרת לי לדמות מכונות נוספות על המחשב האישי שלי.

ubuntuautomaticupdatesrestartisneeded.png

להבדיל מגירסאות קודמות ומהפצות אחרות, אובונטו עכשיו יותר נחמדה בכל הקשור בהתקנת דרייברים קנייניים ובנושא תלת המימד. התקנת הדרייבר הקנייני של כרטיס המסך אפשרית דרך האפשרות Install Restricted Drivers; לא צריך להתקין ידנית את החבילה או להוסיף מאגרים בהם נמצאת החבילה. הנ"ל מזהה את כרטיס המסך ומאפשר להוריד ולהתקין את ההתקן כראוי בלחיצת עכבר. עדיין זה לא המצב האופטימלי בו ההתקן יותקן מראש בצורה מלאה, אבל צפוי שגם זה יגיע ביום מן הימים, ובנתיים זה הפתרון.

האפקטים החדשים של שולחן העבודה אכן מעמידים את אובונטו באותה שורה עם האפקטים של ויסטה, וגם עבורם לא צריך לשחק יותר מידי עם ההגדרות בשביל להפעילם. מדובר באפקטים בסיסיים ללא כל ה־Eye Candies שתפקידם למשוך את העין ולהעמיס על המחשב.

בכל הקשור בגרפיקה המתקדמת של אובונטו, אצלי Xorg איפשר לי לעבוד ברזולוציה 1024×768 עם קצב ריענון של 60 הרץ בלבד. לא מצאתי שום דרך לתקן את זה דרך ממשק גרפי, ונאלצתי לתקן את זה ישירות בקובץ התצורה (ליתר דיוק ייבאתי את הקובץ ששימש אותי בעבר לתוך ההתקנה הנוכחית).

Gaim מגיעה בחבילה בגירסה 2.0.0 בטא6, ותוך כשבועיים תצא בתור גירסה 2.0.0 (כאשר שם התוכנה ישתנה ל־Pidgin). כמו־כן, Thunderbird מגיע בגירסה 1.5.0.10, כאשר גירסה 2.0.0.0 כבר קיימת. נקווה ששתי התוכנות הללו יתעדכנו לגירסה האחרונה בהקדם.

במהלך חייה הקצרים אובונטו רכשה לעצמה מעמד מיוחד כאחת ההפצות הנוחות ביותר למשתמשים מתחילים, כמו־גם לענות על צרכיהם של משתמשים מתקדמים. גירסה זו מציעה בעיקר שידרוג תוכנות למשתמשי אובונטו קיימים (למרות שגם הגירסה הקודמת תזכה כנראה במרבית העדכונים), ומספר תכונות שיכולות להקל את המעבר למשתמשים חדשים (רק וודאו שיש לכם מספיק מקום פנוי במחיצת הבית כדי שתוכנת ההגירה תוכל לתפקד כראוי).

מי שלא שידרג עדיין, אין מה שימהר – כנראה הוא לא ימצא שום תכונה מהפכנית בגירסה החדשה של ההפצה, שהוא לא יכול להתקין על גירסה 6.10. כמנהג אובונטו, ניתן להזמין בחינם דיסקים מהאתר של אובונטו (רק תעשו טובה ותפיצו אותם הלאה במידה והזמנתם ואינכם זקוקים להם יותר), או להוריד מהאתר.

Written by Tomer Cohen

אפריל 25, 2007 בשעה 0:05

פורסם בלינוקס

4 תגובות

Subscribe to comments with RSS.

  1. יש מספר דברים שאני מסכים איתך, כמו למשל שההבדל לא כזה גדול. אבל הוא לא אמור להיות כזה גדול ממילא. אולי זה בגלל שבגרסה החדשה של גנום, אין שיפורים מדהימים – אלא יותר ליטוש וגימור:
    http://www.gnome.org/start/2.18/notes/en

    בקשר לשידרוג. אולי אתה צודק. בקשר להתקנה עבור משתמשים חדשים? אין ספק שעדיף את הגרסה האחרונה – אחד הדברים הקשים ביותר עבור משתמשים חדשים זה מולטימדיה והאצת חומרה – דברים שמובנים עכשיו במערכת (התקנת מקודדים והתקנת מנהלי התקנים קנייניים).

    sijp

    אפריל 25, 2007 at 10:12

  2. סקירה יפה, כל הכבוד תומר…

    BeNi

    אפריל 25, 2007 at 15:16

  3. נהניתי לקרוא. גם אני משתמש ב- VIM, THUNDERBIRD וב- TVTIME. אך לעומת זאת מעדיף את VLC על גבי XINE.
    לגבי qumo: אף פעם לא ניסיתי. הוא לא איטי משמעותית מ- vmplayer?

    אילן שביט

    אפריל 26, 2007 at 20:31

  4. VLC היא תוכנה מאד נחמדה וחזקה (במיוחד אם מנצלים אותה לצורך הפצת וידיאו זורם ברשת), אבל לפעמים היא מזייפת אצלי ולא פותחת כל סרט והעברית בדרך־כלל משתבשת אצלי בתירגום. בגלל זה אני מעדיף את mplayer/xine עם אוסף מקודדים מתאים.

    בקשר ל־vmware – לא בדקתי את ה־vmplayer, אבל אני מעדיף מוצר קוד פתוח מאשר מוצר סגור. qemu עובד אצלי במהירות סבירה כאשר אני מריץ בפנים מערכת הפעלה אחרת עם 128 מגה זיכרון, בלי kqemu רץ ובלי חומרה מותאמת להאצה.

    תומר

    אפריל 26, 2007 at 22:03


להשאיר תגובה

